Dzień Niepodległości
11 listopada Narodowe Święto Niepodległości 
Ułatwienia dostępu
11 listopada Narodowe Święto Niepodległości 

W minionym roku szkolnym szkoła realizowała autorski program Dni Biznesu.
Głównym założeniem tych Dni jest odbycie kilkudniowych praktyk w firmie przez uczniów. Mogą oni obserwować pracę w zawodzie, który chcieliby wykonywać w przyszłości. W realizację projektu włączyli się rodzice, którzy poprzez swoje kontakty biznesowe pomogli młodzieży udać się do firm, którymi była ona zainteresowana.
Młodzież miała możliwość odbycia praktyk zgodnie ze swoimi predyspozycjami i zainteresowaniami w różnych ciekawych miejscach: pracę ekonomisty można było obserwować w NBP w Poznaniu, kancelarie prawne gościły uczniów, którzy chcieliby studiować prawo, wybrane osoby z klas dziennikarskich odbywały praktyki w TVP3 i Telewizji Republika. Osoby zastanawiające się nad karierą polityczną miały możliwość zwiedzenia Kancelarii Prezesa Ministrów.
Dla jednych ten dzień był wspaniałym przeżyciem potwierdzający trafność wyboru, inni przeżyli rozczarowanie… I oto także chodzi w idei tych dni, aby zorientować się, że podjęliśmy zły wybór przed wyborem kolejnego etapu kształcenia, a nie po studiach.


Bardzo dziękuję w imieniu Nauczycieli Biznesu i Zarządzania: rodzicom, firmom, urzędom oraz ludziom dobrej woli, którzy przyczynili się do tego, że ten projekt mógł zostać zrealizowany
Sylwia Lorenc-Lisiewicz
Wyniki konkursu fotograficznego PRZYRODA W MOIM OBIEKTYWIE
W dniach 30-31 października uczniowie klas 3A, B, G, H uczestniczyli w dwudniowej wycieczce do Krakowa i Oświęcimia. Wyjazd miał charakter edukacyjny – łączył poznawanie literackiego i historycznego dziedzictwa Polski z refleksją nad współczesnością. Dzień pierwszy – Kraków śladami młodopolskich dekadentów. Pierwszy dzień rozpoczął się spacerem po Krakowie, podczas którego uczniowie podążali tropami młodopolskich artystów i dekadentów. W drodze na Wawel kroczyliśmy między kawiarniami, w których bywali Wyspiański, Tetmajer i Przybyszewski. Spacer pozwolił lepiej zrozumieć klimat epoki, o której uczniowie niedawno uczyli się na lekcjach języka polskiego. Wieczorem udaliśmy się do Teatru im. Juliusza Słowackiego na spektakl „Dziady” w reżyserii Mai Kleczewskiej. To nowoczesna, odważna interpretacja romantycznego dramatu, która zaskoczyła i poruszyła publiczność. Reżyserka nadała inscenizacji wyraźnie społeczny charakter – zamiast historycznych kostiumów pojawiła się współczesna scenografia, a motyw walki o wolność został zestawiony z problemami wykluczenia, nienawiści i przemocy we współczesnym świecie. W spektaklu mocno wybrzmiały wątki dotyczące równości, tolerancji i sprzeciwu wobec wszelkich form opresji. Uczniowie zgodnie uznali, że przedstawienie było mocnym głosem artystycznym i zachętą do refleksji nad aktualnym znaczeniem „Dziadów”.

Dzień drugi – Oświęcim
Drugiego dnia uczestnicy wycieczki udali się do Muzeum Auschwitz-Birkenau. Zwiedzanie byłego niemieckiego obozu koncentracyjnego i zagłady było niezwykle poruszającym doświadczeniem. Uczniowie w skupieniu słuchali słów przewodniczek, oglądali zachowane baraki, wystawy i osobiste przedmioty ofiar. Wizyta w Oświęcimiu skłoniła wszystkich do głębokiej refleksji nad historią, odpowiedzialnością i wartością ludzkiego życia. Wycieczka do Krakowa i Oświęcimia okazała się nie tylko lekcją historii i literatury, lecz także wrażliwości i myślenia o współczesnym świecie. Uczniowie wrócili z niej zmęczeni, ale bogatsi o nowe doświadczenia i przemyślenia.
Opiekę nad pięćdziesięcioosobową grupą sprawowała kadra pedagogiczna w składzie: prof. Magdalena Kuk-Jędrzejczak, prof. Adam Markowski i prof. Anna Szajerska
W dniach 27-28 października 2025 roku pod opiek
ą prof. S. Lorenc-Lisiewicz, uczniowie klasy 3F oraz 4A- grupa dziennikarska uczestniczyli w Poznańskim Kongresie Gospodarczym.
Podczas wydarzenia uczestnicy mogli wziąć udział w różnych panelach dyskusyjnych prowadzonych przez czołowe postaci życia politycznego, ekonomicznego i społecznego naszego kraju. Uczniowie mieli także wyjątkową okazję porozmawiać z Prezydentem RP Karolem Nawrockim oraz przeprowadzić wywiad z Premierem Mateuszem Morawieckim i wieloma osobami życia publicznego.

